25.11.2024
Պետբյուջեի ծախսային քաղաքականությունը հիմնված է լինելու հստակ կանոնների վրա. վարչապետ
prev Նախորդ նորություն

2018թ. կանխատեսվում է ՀՆԱ-ի առաջանցիկ՝ 4.5% իրական աճ.

2018թ. կանխատեսվում է 2017թ. համե­մատ ՀՆԱ-ի առաջանցիկ՝ 4.5% իրական աճ, որին հիմնականում կնպաստեն ծառայությունների և արդյունաբերության ճյուղերը: Այս մասին ԱԺ–ում ներկայացնելով ՀՀ 2018թ. պետական բյուջեի նախագիծը հայտարարեց ՀՀ ֆինանսների նախարար Վարդան Արամյանը:


Tert.am-ի փոխանցմամբ, նա նշել է, որ 2018 թ. տնտեսական աճը պայմանավորված կլինի ինչպես ներքին պահանջարկի աճով, այնպես էլ արտաքին զարգացումներով:


Ըստ բյուջեի նախագծի՝ 2018թ. տնտեսական աճի տեմպերի արագացման և տնօրինվող եկամտի աճի պայմաններում կանխատեսվում է սպառման 6.5% իրական աճ: Ընդ որում՝ վերջնական սպառումը կաճի և՛ մասնավոր, և՛ պետական հատվածներում:


Նախարարը նշեց, որ 2018թ. կանխատեսվում է արտահանման` 8.0%, ներմուծման` շուրջ 7.8% իրական աճ: «2018թ. համախառն պահանջարկի շարժիչ է ներքին պահանջարկը՝ սպառման և ներդրումների մասնաբաժինը ՀՆԱ-ում բարելավվելու է»,-ասաց նա:


Արտաքին ապրանքաշրջանառության մասով Արամյանն ասաց, որ 2018թ. ներմուծումը կշարունակի աճել՝ կազմելով շուրջ 10%: 2018 թվականին` գործընկեր երկրների տնտեսական աճին և ՀՀ կառավարության կողմից տնտեսության արտա­հանելի ոլորտում վարվող քաղաքականության ուղղությանը համահունչ, կանխատեսվում է արտահանման շուրջ 11.5% աճ (դոլարային արտահայ­տությամբ):


Նախարարը նշեց, որ ակնկալվում է, որ 2017թ. ՀՆԱ-ի նկատմամբ ընթացիկ հաշվի պակասուրդը կկազմի մոտ 3.2%, իսկ 2018թ. այն կավելանա՝ կազմելով 3.6%: «Պակասուրդի կայուն նվազման հետագիծ կա: Այդ պակասուրդի հաշվին հիմնական մեխը դնում ենք կապիտալ ծախսերի վրա: Այսինքն, եթե ճանապարհ է կառուցվում, մենք գումար ենք ավելացնում, որ հավելյալ արժեք ստեղծի»,- ասաց նա:


Անդրադառնալով բյուջեի եկամուտների կանխատեսումներին` Վարդան Արամյանը տեղեկացրեց, որ «ՀՀ 2018թ. պետական բյուջեի մասին» օրեն­քի նախագծում եկամուտների ընդհանուր գու­մարը ծրագրվել է 1,307.3 մլրդ դրամ` 2017 թ. համար հաստատված 1,210.0 մլրդ դրամի և 2016 թ. փաստացի ստացված 1,135.9 մլրդ դրամ համադրե­լի գու­մար­ների դիմաց: Ակնկալվում է, որ ՀՀ 2018թ. պետական բյուջեի եկամուտներ/ՀՆԱ հա­րա­բե­րակցու­թյու­նը կկազմի 22.3%` 2017թ. համար հաստատված և 2016թ. փաս­­տացի 22.4%-ի դիմաց»,-ասաց նա:


Ըստ բյուջեի նախագծի՝ պետական բյուջեի հարկային եկամուտները և պե­տա­կան տուրքերը 2018 թ. համար ծրագրվել են 1,247.9 մլրդ դրամի չափով: 2018 թ. հարկային եկամուտների և պետական տուր­քե­րի գծով տարեկան ցուցանիշը ծրագրվել է` ըստ նախորդ տարիների հավաքա­գրման և մակ­րո­տնտե­սական մի­ջա­վայրի զարգացման միտումների, տնտեսական գործոնների և վարչա­րա­րական մի­ջոցառումների իրականացումից ակն­կալվող լրա­ցու­ցիչ մուտ­քերի: Ընդ որում` նախորդ տարիների հավաքագրման և մակրոտնտեսական միջավայրի զարգաց­ման մի­տում­ների հիման վրա հարկային եկամուտները և պետական տուրքերը 2018 թ. համար ծրա­գրվել են 1,217.1 մլրդ դրամի չափով, իսկ ըստ տնտեսական գործոնների` (այդ թվում` վարչարարական միջոցառումների իրա­կա­նա­ցումից) 2018 թ. ակնկալվում է հա­վաքագրել 30.8 մլրդ. դրամ:


Օտարերկրյա պետություններից և միջազգային կազմակերպություններից բյուջեի նախագծով 2018 թ. ակն­կալ­վում է ստանալ 35,6 մլրդ դրամի չափով պաշտոնական դրամաշնորհներ: Այլ եկամուտների գծով մուտքերը 2018 թ. համար ծրագրվել են 23.8 մլրդ դրամի չափով:


2018 թ. պետական բյուջեի նախագծով ծախսերի ծավալը ծրագրա­վորվել է շուրջ 1,464.2 մլրդ դրամի չափով: Ծախսերի ամբողջ ծավալի 88.2 %-ը կամ 1,291.8 մլրդ դրամը բա­ժին է ընկ­նում ըն­թացիկ ծախսերին, 11.8 %-ը կամ 172.4 մլրդ դրամը՝ ոչ ֆինանսական ակտիվ­ների գծով զուտ ծախ­սերին:


Նախարարը նշեց, որ ընդհանուր աշխատավարձի ֆոնդը 3 մլրդ դրամով կկրճատեն. դրա ազդակն այն է, որ Կառավարությունը փորձում է վերաիմաստավորել իր քաղաքականությունը` «միաժամանակ հասկանալով, որ մարդ կրճատելը վատ է»:


Նախարարը խոսեց նաև կառավարության որդեգրած «Ոսկե կանոն» գաղափարախոսության մասին, ըստ որի` պետք է ջանքեր գործադրեն, որ ընթացիկ ծախսերը ֆինանսավորվեն եկամուտների հաշվին, այսինքն՝ պարտք վերցնեն, ուղղեն կապիտալ ներդրումներին, որից էլ ստացած եկամուտներով ընթացիկ ծախսերը փակվեն:


Նախարարն ասաց, որ գնալով աճում են պետական պարտքի սպասարկման ծախսերը: Ըստ Արամյանի՝ բյուջեի ծախսերի հիմնական ուղղվածության մաս են կազմում պարտքի սպասարկումը, անվտանգությանն ուղղված ծախսերը, սոցիալական ուղղվածությանը ևս: Ըստ նրա՝ սոցիալականը բավական մեծ բաժին է կազմում, ինչը փոփոխության կարիք ունի:


Խոսելով պարտքի աճի մասին`նախարարն ասաց, որ երկու տնտեսական ցնցման արդյունքում ունեցել ենք պետական պարտքի աճ ՀՆԱ-ի նկատմամբ: Ըստ Արամյանի՝ 2018թ-ին պետական պարտքը պետք է աճի, բայց համեստ տեմպերով, քան ճգնաժամի ժամանակ: «Մենք հիմա ներկայացնում ենք բյուջե, որով ՀՆԱ-պարտք հատվածը նախագծել ենք շրջել դեպի ներքև»,-ասաց նախարարը, ապա հավելեց, որ սա որոշակի զգայունություն ունի փոխարժեքների տատանման նկատմամբ:


«Կառավարության պարտքը անվանական առումով աճում է, բայց ՀՆԱ-ի մասով 1%-ային կետով նվազում է: Սպասարկումների մեծ մասը գնում է դրամային պարտատոմսերի սպասարկմանը»,-ասաց նա և հավելեց, որ դրանով հանդերձ մենք լինելու ենք նվազ պարտք ունեցող երկրների ցանկում: