Եվրասիական տնտեսական միությունը նախագծեր ունի, որոնք Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի կողմից մշակվել են ԵԱՏՄ երկրների հետ, կարող են կազմել տնտեսության իրական հատվածի բազան, ինտեգրման միջուկը: Դրանք կարող են ավելի մրցունակ լինել ներքին և արտաքին շուկաներում: Այս մասին դեկտեմբերի 2–ին հայտարարել է Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի կոլեգիայի նախագահ Միխայիլ Մյասնիկովիչը՝ «առանցքային ներդրումային նախագծերը՝ ԵԱՏՄ-ում տնտեսական աճի համակարգային շարժիչ ուժերը» լիագումար նիստում։
Միջոցառումը տեղի է ունեցել Մոսկվայում Եվրասիական երկրորդ կոնգրեսի շրջանակներում, որի կազմակերպիչն է Եվրասիական զարգացման բանկը (ԵԱԶԲ)՝ Ռուսաստանի Դաշնության կառավարության աջակցությամբ եւ Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի ակտիվ մասնակցությամբ:
ԵՏՀ Կոլեգիայի նախագահի խոսքով՝ նորմատիվ-իրավական բազան և քաղաքական կամքը, որը ցույց են տալիս ԵԱՏՄ պետությունների ղեկավարները, այն առավելություններն են, որոնք պետք է օգտագործել ամբողջ ծավալով այդ նախագծերի իրականացման համար: Դրա հետ մեկտեղ նա նշել է ֆինանսավորման աղբյուրները։
«Եթե խոսենք միայն այդ նախագծերի կոմերցիոն վարկավորման մասին, դա, անշուշտ, ինտեգրման նոր որակ չի տա։ Այդ պատճառով պետք է անցնել նախագծային ֆինանսավորման՝ պայմանագրային հարաբերությունները երկարաժամկետ պարտավորություններով փոխարինելու համար։ Անհրաժեշտ է ստեղծել համատեղ ընկերություններ, որոնք կարող են լինել բավականին հաջողակ ներքին և արտաքին շուկաներում: Դրա համար պետք է մոբիլիզացնել բոլոր ռեսուրսները», – ընդգծել է ԵՏՀ Կոլեգիայի նախագահը։
Նա նաև նշել է, որ ԵԱՏՄ-ում տնտեսական գործունեության 26 տեսակները մաքուր ներկրողներ են հեռավոր արտերկրից, որտեղ ներմուծումը կազմում է 50 տոկոս եւ ավելի:
«Սա լուրջ մարտահրավեր է, որի վրա պետք է աշխատել։ Իրականացնելով 2025 ռազմավարության դրույթները՝ մենք մշակում ենք մի շարք միջազգային պայմանագրեր և փոփոխություններ ԵԱՏՄ-ի մասին պայմանագրում։ Մենք ունենք 25 միջազգային պայմանագիր, և 50–ից ավելի փոփոխություններ պետք է մտցնել գործող նորմատիվ իրավական բազայի մեջ», - ասել է Միխայիլ Մյասնիկովիչը։
ԵՏՀ Կոլեգիայի նախագահի կարծիքով, ռազմավարություն-2025-ը զարգացնում է ԵԱՏՄ մասին պայմանագրի դրույթները, կոնկրետացնում է բազմաթիվ ուղղություններ և ընդլայնում նեղ տեղերը, տալիս աշխատանքի ուղղությունները:
Խոսելով ենթակառուցվածքային նախագծերի մասին՝ Միխայիլ Մյասնիկովիչը նշել է «Չինաստան – Եվրոպա, Եվրոպա – Չինաստան» նախագիծը, ինչպես նաեւ չինացի եւ ղազախ գործընկերների աշխատանքը, որոնք շատ բան են արել, որպեսզի նրանց տեղամասերն ակտիվորեն աշխատեն՝ դա 8,5 հազար կիլոմետր է, ներդրումների ընդհանուր ծավալը՝ 60 մլրդ դոլար:
«Դա հեշտ չէ իրականացնել, առավել եւս, որ դա պետք է անել արագ եւ արդյունավետ։ Ես դրա վրա ուշադրություն եմ դարձնում, քանի որ կենտրոնասիական պետությունների մի ամբողջ շարք մշակում է նաեւ այլ ճանապարհներ, որոնք չեն անցնում մեր պետություններով կամ մասնակիորեն են անցնում», – նստաշրջանի մասնակիցների ուշադրությունը հրավիրել է ԵՏՀ կոլեգիայի ղեկավարը:
Նա պատմել է, որ արդեն մշակվել են վեց տրանսպորտային միջանցքներ, որոնք հաստատվել են ԵՏՀ Խորհրդի կողմից: Ռուսաստանի Դաշնության առաջարկով որոշում է ընդունվել տրանսպորտային միջանցքների թվայնացման մասին։ «Դա, անշուշտ, կնպաստի նրան, որ բեռները շարժվեն բավականին ակտիվ և անաղմուկ, գործի դրվեն մեր երկրների լոգիստիկ կենտրոնները.58 այդպիսի կենտրոններ կտեղակայվեն Բելառուսում, 24 հզոր ժամանակակից լոգիստիկ կենտրոն շահագործման է հանձնում 2022 թվականին Ղազախստանը։ Այդ կենտրոնները յուրովի խաբամ կլինեն», - ամփոփել է Միխայիլ Մյասնիկովիչը։