24.04.2024
Նորընտիր քաղաքապետ Հայկ Մարությանը երդվեց գործել ի բարօրություն Երեւանի բնակիչների
prev Նախորդ նորություն

ԱԺ-ն հնարավոր է ցրել իրավունքի ուժով. ԲԴԽ նախագահը վարչապետին այլ ուղի է առաջարկում

ՀՀ վարչապետի հրաժարականից բացի Ազգային ժողովի արձակման եւ արտահերթ խորհրդարանական ընտրություններ անցնակցելու այլ եղանակներ կան: Բանն այն է, որ Ազգային ժողովում այլեւս կայուն մեծամասնություն գոյություն չունի, որը սահմանադրության պահանջ է երկրի կառավարման համար:


Երևանի քաղաքապետարանում լրագրողների հետ զրույցում այս մասին ասաց ՍԴ նախկին նախագահ, Բարձրագույն դատական խորհրդի նախագահ Գագիկ Հարությունյանը՝ առաջարկելով կառավարությանը գնալ այլ ճանապարհով, այն է՝ կատարել որոշակի փոփոխություններ սահմանադրության 92-րդ հոդվածում եւ հաղթահարել ճգնաժամը:


Ստեղծված ճգնաժամը եւ քաղաքական աղմուկը


Ազգային ժողովում հոկտեմբերի 2-ին արտահերթ ընթացակարգով ՀՀԿ, ԲՀԿ և ՀՅԴ խմբակցությունների կողմից նախաձեռնված աղմկահարույց օրենսդրական փոփոխությունները, որոնցով էականորեն դժվարանում է խորհրդարանը ցրելու և արտահերթ ընտրություններ անցկացնելու՝ կառավարության նախաձեռնությունը, երկիրը կանգնեցրել են իստիտուցիոնալ ճգնաժամի շեմին։


Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հոկտեմբերի 2-ին ԱԺ-ում բանակցություններից հետո հայտարարել է, որ արտահերթ ընտրությունները տեղի են ունենալու մինչև այս տարվա դեկտեմբերի 15-ը։ Այդ սցենարի կյանքի կոչման համար նա պատրաստվում է հրաժարական տալ, իսկ Ազգային ժողովում ներկայացված խմբակցությունները պարտավորվում են վարչապետի թեկնածու չառաջադրել։ Երկու անգամ ԱԺ-ում վարչապետի թեկնածու չառաջադրելու պարագայում, համաձայն Սահմանադրության, խորհրդարանը ցրվում է և նշանակվում են արտահերթ ընտրություններ։


Այժմ, սակայն, հանրության և փորձագիտական շրջանակներում վստահություն չկա, որ գործընթացները կզարգանան հենց այդ սցենարով, քանի որ խմբակցությունները կարող են ուղղակի վարչապետի նոր թեկնածու առաջադրել և ընտրել։ Այս քայլն, ըստ էության, շեշտակի կխորացնի երկրում սկիզբ առած քաղաքական ճգնաժամը։


Միևնույն ժամանակ արդեն երկու օր է, ինչ նկատվում է միտում, երբ ՀՀԿ-ական պատգամավորները մեկը մյուսի հետևից հայտարարում են արտահերթ ԱԺ ընտրությունների նախաձեռնությունն աջակցելու մասին:


Ի՞նչ իրավական և օրենսդրական մեխանիզմներով է հնարավոր անցկացնել արտահերթ խորհրդարանական ընտրությունները, ինչպե՞ս դրանք գործի դնել, կհասցնի՞ արդյոք կառավարությունը մինչև դեկտեմբերին նախատեսվող արտահերթ ընտրությունները վերջնականացնել և խորհրդարանի հավանությանն արժանացնել ԸՕ-ի բարեփոխված տարբերակը:


Նախ՝ Սահմանդրության 89-րդ հոդվածը


Նա նախ անդրադարձավ Սահմանադրության 89-րդ հոդվածին, որի առաջին նախադասությամբ ասվում է՝ ԱԺ-ն ընտրվում է համամասնական կարգով, իսկ երկրորդ նախադասությունը հավելում. պետք է ապահովել ԱԺ-ում կայուն մեծամասնություն: «Սա խորհրդարանական կառավարման առանցքային լուծումներից մեկն է՝ կայուն մեծամասնության երաշխավորությամբ: Եվ եթե ուշադիր ընթերցեք՝ կա նաև երկրորդ մաս, եթե երկրորդ փուլով կայուն մեծամասնություն չապահովվեց, ուրեմն պետք է նոր ընտրություններ լինեն: Խնդիրն այն է, որ ընտրություններից հետո կար կայուն մեծամասնություն, եթե փլուզվում է կայուն խորհրդարանական մեծամասնությունը, այ խնդիրը, արմատն այստեղ է»,-ասաց Գագիկ Հարությունյանը», - նշում է ԲՀԽ-ի նախագահը:


Գագիկ Հարությունյանի խոսքով՝ այս հարցում օրենսդրության մեջ կա որոշակի հակասական մոտեցում: «Բանն այն է, որ խորհրդարանական խմբակցությունների ու կոալիցիայի ձևավորումը, ըստ Սահմանադրության, վերապահվում է ԸՕ-ին, որ կոալիցիայի ձևակերպման կարգն ու սահմանափակումները սահմանվում են ԸՕ-ով և Ընտրական օրենսգիրքը դրա համար սահմանել է մեխանիզմ, որ ընտրություններից հետո՝ վեց օր անց, կարելի է կոալիցիաներ ձևավորել, որոնք կապահովեն կայուն մեծամասնություն», - նկատեց նա:


«Ի տարբերություն Սահմանադրության այս կարգավորման, ԱԺ օրենքը նախատեսել է կոալիցիայի ձևավորման այլ ընթացակարգ, չնայած Սահմանադրությունը նման հղում չի արել, որ ցանկացած խմբակցություն կարող է դուրս գալ դաշինքից, միանալ այլ խմբակցության և ձևավորել խորհրդարանական մեծամասնություն: Փաստն այսօր այն է, որ մեր խորհրդարանում կայուն խորհրդարանական մեծամասնություն գոյություն չունի, այս խնդիրը պետք է լուծվի» - ասաց Հարությունյանը:


Հետո՝ Սահմանադրության 92-րդ հոդվածը


Նրա խոսքով՝ եթե ԱԺ-ն առաջնորդվեր Սահմանադրության տրամաբանությամբ, ապա կարող էր հավաքվել և 92-րդ հոդվածով հաղթահարեր ճգնաժամը, որովհետև դրա հնարավորությունը տալիս է Սահմանադրության 92-րդ հոդվածը:


«Պետք է 92-րդ հոդվածում լրացում կատարվեր հենց խորհրդարանի կողմից, որտեղ ասվում է, որ 92-րդ հոդվածը տալիս է հիմքեր ԱԺ-ն իրավունքի ուժով արձակելու համար, ընդամենը այդ հոդվածում պետք է ավելացվեր հետևյալը՝ ԱԺ-ն իրավունքի ուժով կարող է արձակվել խորհրդարանական կայուն մեծամասնության բացակայության դեպքում, որովհետև խորհրդարանական կայուն մեծամասնության բացակայությունը ստեղծում է ինստիտուցիոնալ լուրջ խնդիրներ ԱԺ- կառավարություն և ԱԺ-այլ մարմիններ հարաբերություններում:


92-րդ հոդվածում կարող էր փոփոխություն կատարվել, և այդ փոփոխությունը հանրաքվեով չի կատարվում: Լուծումներ կան Սահմանադրության մեջ, և այդ լուծումներով պետք է առաջնորդվել, ոչ թե ավելի շատ քաղաքական աղմուկ բարձրացնել»,-ասաց ՍԴ նախկին նախագահը:


 

ՀՀ-ն եւ ԵԽԽՎ մոնիտորինգը․ Լենա Նազարյանը Ստարսբուրգում ներկայացրել է իշխանության կարծիքը
Հաջորդ նորություն next
 Ադրբեջանի ԱԳՆ խոսնակը հերթական մեղադրանքներն է հնչեցրել Ֆրանսիայի հասցեին
19.04.2024
Ադրբեջանի ԱԳՆ խոսնակը հերթական մեղադրանքներն է հնչեցրել Ֆրանսիայի հասցեին

alexistogel macau

alexistogel

link alexistogel

situs alexistogel

alexistogel rtp

situs alexistogel

link alternatif alexistogel

alexistogel gacor

bandar alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel terpercaya

alexistogel gacor

alexistogel

alexistogel 4d

alexistogel

alexistogel

alexistogel gacor

alexistogel terpercaya

agen togel online

link alexistogel

alexistogel toto

alexistogel

alexistogel rtp

situs alexistogel

bandar alexistogel

alexistogel

link alexistogel

alexistogel

alexistogel togel slot

alexistogel

alexistogel online

alexistogel

alexistogel gampang menang

alexistogel 4d

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

alexistogel

slot gacor alexistogel

alexistogel