28.03.2024
Դեմոգրաֆիական ու տնտեսական աղետի շեմին. Սերժ Սարգսյանը նոր նպատակներ է դնում՝ ինչո՞ւ
prev Նախորդ նորություն

Նորություններ գործընկերներից

Արգելք և ոչ մի փոխհատուցում. ի՞նչ է սպասվում է աջ ղեկով մեքենաների վարորդներին

2018 թվականի ապրիլից Հայաստան աջ ղեկով մեքենաների ներմուծումը կարգելվի: Սա հստակ է և դժվար այս առումով փոփոխություն լինի՝ ոչ մի բողոքի ակցիա կամ ավտոերթ սրան չի խանգարի: Պետությունը, որը նման որոշմամբ փաստի առաջ է կանգնացնում 30 հազարից ավելի քաղաքացու, որոնք ունեն աջ ղեկով տրանսպորտային միջոց, չի պատրաստվում որևէ կերպ փոխհատուցել քաղաքացիների նյութական կորուստը (վաճառելու համար ղեկը պետք է լինի ձախակողմյան) ու նախագծի քննարկման ժամանակ անգամ այդ հարցը չի էլ քննարկվել: Ու այլընտրանք էլ չի թողնում՝ վարել մեքենան մինչև վերջին շունչը, եթե ծախել չի լինի, քանզի առաջիկայում կարգելվի նաև աջակողմյան ղեկային համակարգով միջոցների շահագործումը:

Աղմկահարույց նախագծի շուրջ VERELQ-ը զրուցեց ՀՀ Տրանսպորտի և կապի նախարարության Փոխադրումների քաղաքականության բաժնի պետ-վարչության պետի տեղակալ Դավիթ Մելքոնյանի հետ:

-Պարոն Մելքոնյան, նախագծում նշված է՝ 2018 թվականի ապրիլի 1-ից ժամանակավորապես արգելել աջակողմյան ղեկային տեղաբաշխմամբ տրանսպորտային միջոցների ներմուծումը Հայաստանի Հանրապետություն: Ի՞նչ է նշանակում ժամանակավորապես, տեղ եք թողնում այդ արգելքը վերացնելու համա՞ր:

-Ոչ, դա ընդամենը կապված է Եվրասիական տնտեսական միության պայմանագրի դրույթների հետ, որոնք Հայաստանը հնարավորություն ունի կիրառել միայն վեց ամիս ժամկետով: Կիրառելու ենք պարբերաբար, յուրաքանչյուր վեց ամիսը մեկ, մինչև համապատասխան փոփոխություններ կիրականացնենք պայմանագրում և Հայաստանը նույնպես կդասվի այն երկրների շարքին, որոնք արգելել են իրենց տարածք աջակողմնայ ղեկային կառավարմամբ տրանսպորտային միջոցների ներմուծումը: Դրանք են Բելառուսը և Ղազախստանը, իսկ Ռուսաստանում աջ ղեկով միջոցների մաքսատուրքն է բարձր:
Սա չի նշանակում, որ այն քաղաքացիները, որոնք ունեն և վարում են աջ ղեկով մեքենաներ պետք է շտապ վաճառեն դրանք: Նրանք կարող են շարունակել օգտագործել այն...

-Բայց նախագծի հեղինակները այդ քաղաքացիներին այլընտրանք չեն թողնում, քանզի մեքենան վաճառել հնարավոր կլինի միայն այն դեպքում, երբ ղեկը կփոխվի ձախակողմյանի: Սա նշանակում է, որ նյութական վնաս եք հասցնում քաղաքացիներին: Այսպիսով նաև հակասում եք ՀՀ Սահմանադրության 60-րդ հոդվածին, որն ասում է՝ «Յուրաքանչյուր ոք ունի օրինական հիմքով ձեռք բերած սեփականությունն իր հայեցողությամբ տիրապետելու, օգտագործելու և տնօրինելու իրավունք»:

-Նախ ասեմ, որ այն, ինչի մասին խոսում ենք նախագծեր են, այսինքն դեռ չեն հաստատվել և քննարկումների փուլում են շահագրգիռ պետական մարմինների հետ: Եվ քննարկումների արդյունքում, եթե անհրաժեշտություն լինի վերանայել, նախագծերը կվերանայենք: Հակասահմանադրականի պահով էլ նշեմ, որ նախագիծը ներկայացվել է արդարադատության նախարարություն պետական փորձաքննության և եթե կհամարվի, որ սահմանափակող դրույթներ կան, ապա միգուցե օրենքով կկարգավորենք նման դրույթները: Եթե գտնենք դրանք նպատակահարմար, ապա կմնան նույնությամբ, կա՛մ կհանվեն, կա՛մ կփոփոխվեն՝ նախագծերը դեռ քննարկման փուլում են:

-Բայց Դուք ասում եք, որ նախագծերի հիմքը ԵԱՏՄ պայմանագրի պահանջն է, այսինքն Հայաստանը պարտավոր է ընդունել ներմուծման արգելքը:

-Այո՝ ներմուծումը:

-Ոչ միայն ներմուծումը, այլև արդեն իսկ Հայաստանում եղածների վերահաշվառումը:

-Դե դա կապված է ներմուծման հետ...

-Հարցս այլ կերպ ձևակերպեմ. քաջատեղյակ լինելով Հայաստանի սոցիալական պայմաններին թերևս գաղտնիք չէ, որ շատերն այսօր ավտոմեքենա են ձեռք բերում այսպես կոչված փակովի տարբերակով: Ինչը ենթադրում է, որ մեքենան նոր սեփականատիրոջ անունով հաշվառվում է միայն գումարն ամբողջությամբ վճարելու դեպքում: Այսինքն շատ մեքենաներ, որ ամիսներ առաջ են ներմուծվել Հայաստան, պետք է հաշվառվեն 2018-ի ապրիլից հետո: Ի՞նչ անել այս դեպքում, հաշվառման արգելքը տարածվելու է նաև նրանց վրա, թե հաշվի կառնվի այդ փաստը:

-Ոչ՝ բոլոր գործարքները լինելու են մինչև ապրիլի 1-ը, դրանից հետո ներմուծումն ու հաշվառումը, ըստ ներկայացված նախագծի, չի թույլատրվելու: Հաշվառում կլինի միայն այն դեպքում, երբ համապատասխան թույլտվություն կլինի Ճանապարհային ոստիկանությունում:

-Ո՞ր դեպքերն են դրանք:

-Օրինակ, վերասարքավորման թույլտվության դեպքում, միգուցե լինեն նաև որոշակի բացառություններ, որոնք գույքի իրավունքի անցումին կվերաբերեն... հնարավոր է, որ որոշակի դեպքեր լինեն, բայց դրանք կկարգավորվեն Ճանապարհային ոստիկանության կողմից:

-Այնպիսի տպավորություն է, որ հեղինակները կենտրոնացել են միայն արգելելու վրա, հաշվի չառնելով մնացած նյուանսները, որոնք ուղղակիորեն կապ ունեն քաղաքացու իրավունքների հետ: Եվ որևէ մեխանիզմ հստակ չէ:

-Կառավարության որոշմամբ է սահմանվում, հստակ պայմանները, պահանջները կան, բայց առաջին քայլով ամենակարևորը ներմուծման արգելքն է:

-Հիմնավորման մեջ նշված է, որ աջակողմյան համակարգով միջոցների շահագործումը երթևեկության համար վտանգ է ներկայացնում, մինչդեռ հենց արտադրողները պնդում են, որ ղեկային համակարգը փոխելը ոչ պակաս վտանգավոր է և կարող է վտանգ պարունակել մեքենայի հետագա շահագործման ժամանակ: Եվ խորհուրդ չեն տալիս նման միջամտություն:

-Այո, մենք էլ կարծում ենք, որ դա վտանգավոր է և այդ իսկ պատճառով հենց ներմուծումն ենք արգելում: Հակառակ դեպքում կթույլատրեինք ներմուծել և թույլ կտայինք, որ վերասարքավորում իրականացնեն: Մենք գտնում ենք, որ դա էլ է բավականին վտանգավոր և որոշ դեպքերում ընդհանրապես հնարավոր չէ: Բայց Հայաստանում երթևեկությունը աջակողմյան է, այսինքն ղեկը պետք է լինի ձախակողմյան, հետևաբար անվտանգության խնդիր կա:

-Այսինքն հեղինակները նորից հաշվի չեն նստում այն քաղաքացիների հետ, որոնք ԱՐԴԵՆ ունեն նման ավտոմեքենա: Կարո՞ղ եք ասել, թե քանի քաղաքացի է Հայաստանում հանդիսանում աջակողմյան համակարգով տրանսպորտային միջոցների սեփականատեր:

-Մենք ունենք այդ թիվը, իհարկե, բայց չեմ ցանկանում նշել, որովհետև դա պետական գաղտնիք է:

-Ճանապարհային ոստիկանությունից ինձ ներկայացրել են այդ թիվը՝ 30 հազարից ավելի: Ստացվում է, որ կառավարությունը 30 հազարից ավելի քաղաքացու ուղղակի հնարավորությունից զրկում է մեքենան հետագայում վաճառելու և պարտադրում, որ ղեկը փոխի, այդ թվում նաև՝ Դուք ինքներդ էլ դա ընդունեցիք, ռիսկային դարձնելով իր տրանսպորտային միջոցը:

-Ոչ, մենք ոչ մեկին ոչնչից չենք զրկում:

-Այդպես է ստացվում:

-Տեսեք՝ մենք թույլ ենք տալիս, որ նա ունենա այդ գույքը և թույլ ենք տալիս, որ նա այդ գույքը շարունակի շահագործել: Իսկ ինչ վերաբերում է այդ արգելող դրույթներին, ապա հենց ձեր ասածից ելնելով, որ դա մեծ տենդենց ունի, դրանից ելնելով էլ սկսել ենք կիրառել սահմանափակումներ:


Մենք գտնում ենք, որ պետք է շատ ավելի կտրուկ քայլերի դիմենք և որոշ ժամանակի ընթացքում Հայաստանի Հանրապետության ճանապարհներին աջակողմյան համակարգով տրանսպորտային միջոցներ այլևս չլինեն: Դա միանգամից չի արվելու. Մենք ասում ենք՝ ով ունի նման միջոց, խնդիր չկա՝ կարող է շահագործել, բայց գործարքի դեպքում պետք է վերասարքավորի:

-Մի քանի ամիս առաջ նախարարը հայտարարեց, որ կարգելվի աջ ղեկով մեքենաների նաև շահագործումը: Այս նախագծում այդ մասին նշված չէ, բայց նման հավանականությունը, ինչպես հասկանում եմ, բացառված չէ:

-Իհարկե... շատ մոտ ապագայում չէ, բայց հնարավոր եմ համարում հետագայում նաև Հայաստանում շահագործման արգելքը:

-Մոտ ապագա ասվածը լայն հասկացություն է....

-Այո: Բայց ավելին ասել չեմ կարող:

-Հայտնի է, որ գործարար պատգամավոր Սամվել Ալեքսանյանը ձեռք է բերել Աջափնյակում գտնվող ավտոսերվիսի տարածքը և այնտեղ իրականացվելու է նաև այդ գործառույթը՝ ղեկային համակարգի փոփոխություն: Ստացվում է, որ այս նախագծով Սամվել Ալեքսանյանին կանաչ լույս եք տալիս դեպի նոր մենաշնորհ՝ ավելի մատչելի գներով իրականացնել այն, ինչ շատերն այսօր անում են ու դաշտը գրավել:

-Ընդհանրապես կապ չկա, չգիտենք սերվիսը ով է գնել կամ ինչ գործունեություն է ծավալելու: Այդ գործունեությունը ազատ տնտեսական գործունեություն է և ոչ մի սահմանափակում չկա... նման բան չկա:

-Իսկ արդյոք խնդիր չկա նրանում, որ այդ գործունեությունը՝ ղեկ փոխելը, ինչպես Դուք նշեցիք, ազատ տնտեսական գործունեություն է և ոչ մի սահմանափակում չկա: Վերահսկելի դառնալո՞ւ է այս ոլորտը:

-Ճանապարհային ոստիկանության խնդիրների մեջ է դա մտնում՝ վերասարքավորման թույլտվություն տալ և հետագայում նաև ստուգել, թե ինչքանով է արդյունավետ դա իրականացվել:

-Արդարադատության նախարարության կայքում տեղադրված նախագծին գերակշիռ մասը դեմ է քվեարկել, ներկայացվել են տարբեր առաջարկություններ, ուրբաթ օրն էլ նախատեսվում է բողոքի ավտոերթ: Ի վերջո՝ հասարակության ձայնը հաշվի առնելո՞ւ եք:

-Արդյունքները յուրաքանչյուր դեպքում հաշվի ենք առնելու, հասարակության ձայնն էլ միշտ լսելի է: Մենք միշտ էլ բաց ենք... իսկ բացի այդ, ես կարծում եմ, որ ընդամենը 400 դեմը լավ ցուցանիշ է, քանի որ կողմ քվեարկողները իրականության մեջ երբեք չեն քվեարկում:

-Ի վերջո՝ ո՞րն է այն օպտիմալ տարբերակը, որը հնարավոր եք համարում, որ և՛ պայմանագրի պահանջը կատարվի, և՛ քաղաքացիներին չնեղացնեք:

-Դա արդեն վերջում կառավարությունը կորոշի:

-Հնարավո՞ր է, որ քաղաքացիներին փոխհատուցելու հարցում որոշում կայացվի:

-Այդ հարցը չի էլ քննարկվում՝ փոխհատուցում չի լինելու:

Զրուցեց աջ ղեկով մեքենայի վարորդ Լիա Խոջոյանը

Խորապես շահագրգռված ենք Վրաստանի հետ հարաբերությունների զարգացման գործում. Սերժ Սարգսյան
Հաջորդ նորություն next
 Ադրբեջանական լրատվամիջոցներում Հայաստանի հասցեին հնչող սպառնալիքներն անընդունելի են. Կլաար
25.03.2024
Ադրբեջանական լրատվամիջոցներում Հայաստանի հասցեին հնչող սպառնալիքներն անընդունելի են. Կլաար